aetka | FAQ
Telefonia. Internet. Nawigacja.
Telefonia. Internet. Nawigacja.
19192
page,page-id-19192,page-child,parent-pageid-15766,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-5.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
Czym jest aetka?

aetka to program partnerski skupiający niezależnych przedsiębiorców, wspólnie tworzących ogólnopolską sieć sklepów branży telekomunikacyjnej.

Jak wypowiadamy słowo aetka?

Nazwę aetka wypowiada się etka.

Czym jest eKOMSA?

eKOMSA jest internetową platformą sprzedażową firmy KOMSA Polska – przedsiębiorstwa działającego kompleksowo w obszarze business to business (B2B). Firma zajmuje się dystrybucją, sprzedażą hurtową sprzętu GSM, IT oraz licznymi usługami wspierającymi procesy logistyczne, serwisowe, jak również posprzedażowe.

Czy mogę dokonać zakupu na platformie eKOMSA?

Tak. Wystarczy, że aktualnie prowadzisz działalność gospodarczą.

Czy muszę zakładać konto, aby dokonać zakupu na platformie?

Tak. Prześlij jedynie drogą mailową na adres rejestracja@ekomsa.pl czytelne skany formularzy dostępnych w zakładce: Dokumenty rejestracji. Po weryfikacji dokumentów przez KOMSA Polska, otrzymasz w ciągu 48 godzin na adres mailowy podany w formularzu indywidualny kod kontrahenta, login i hasło, potwierdzające aktywację konta.

Jaką drogą dostarczane są zamówienia?

Korzystamy z profesjonalnych usług kurierskich, takich firm spedytorskich, jak: DB Schenker, UPS czy DHL.

Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Dbamy o to, żeby każde zamówienie trafiło do naszych klientów w ciągu 24 godzin od daty złożenia zamówienia.

Jaki jest koszt dostawy przesyłki?

Koszt dostawy podawany jest każdorazowo przy składaniu zamówienia:

  • usługa transportowa, paczka do 2000 zł netto – 14 zł netto
  • usługa transportowa, paczka powyżej 2000 zł netto – 5 zł netto

Dla Kontrahentów, którzy dołączyli do sieci partnerskiej aetka, koszty usługi transportowej wynoszą:

  • usługa transportowa, paczka do 2000 zł netto – 7 zł netto
  • usługa transportowa, paczka powyżej 2000 zł netto – 2,5 zł netto

Więcej infomacji znajdziecie Państwo w załączniku: Warunki dostawy i warunki platności.

Czy istnieje możliwość składania zamówień telefonicznie?

Tak, w każdej chwili podczas dokonywania zamówienia możesz skontaktować się ze swoim opiekunem handlowym (informacja z danymi kontaktowymi dostępna jest w górnym panelu na stronie głównej).

Co zrobić w sytuacji, kiedy zmieniły się dane mojej firmy?

Prosimy wypełnić i odeśłać na adres: rejestracja@ekomsa.pl formularz: Zawiadomienie o zmianie danych. Będą mieli Państwo pewność, że wszystkie informacje potrzebne do współpracy handlowej są aktualne.

Jakie korzyści mam z zakupów dokonywanych przez eKOMSA?

Korzystanie z platformy eKOMSA posiada wiele zalet, m.in:

  • od godziny 9. do 12. nie ponosisz kosztów przesyłki
  • masz dostęp do licznych promocji (stałych i okresowych) oferowanych tylko w e-sklepie
  • duży wybór produktów popularnych marek, np. Samsung, Nokia, Sony Mobile, Jabra, Lenovo, GoClever, Garmin, President i wiele innych
  • kupując regularnie możesz negocjować cenę ze swoim opiekunem handlowym
  • darmowa usługa EasyData – pobierz katalog produktów w formacie xml do swojego e-sklepu
  • aktualne portfolio produktowe –  24h/7 dni w tygodniu
  • możliwość stworzenia subkont – zarządzaj, przydzielaj uprawnienia dla swoich pracowników, którzy dokonują zakupów na eKOMSA.
Jakie są sposoby płatności za przesyłkę?

Dostępne są następujące sposoby płatności*:

  • przelew
  • pobranie (do 4000 zł brutto)

*Szczegółowe informacje dotyczące sposobów płatności uzyskasz u swojego opiekuna handlowego.

Więcej infomacji znajdziecie Państwo w załączniku: Warunki dostawy i warunki platności.

Jak postępować, jeśli zamówiony produkt dotrze do mnie w uszkodzonej paczce?

Należy niezwłocznie spisać protokół z kurierem dostarczającym przesyłkę i skontaktować się z Działem Obsługi Posprzedażnej.

Komsa Polska Sp. z.o.o.

Działem Obsługi Posprzedażnej

Tel.: 71 33 11 870

serwis@komsa.pl

Więcej infomacji znajdziecie Państwo w załączniku: Zawiadomienie o szkodach powstałych w czasie transportu.

Jak postępować, jeśli otrzymano nie ten produkt, który się zamawiało?

W celu zgłoszenie pomyłki przy realizacji zamówienia należy skontaktować się z Działem Obsługi Posprzedażnej.

Komsa Polska Sp. z.o.o.

Działem Obsługi Posprzedażnej

Tel.: 71 33 11 870

serwis@komsa.pl

Więcej infomacji znajdziecie Państwo w załączniku: Oświadczenie dotyczące reklamacji dostawy.

Pliki do pobrania
Zmiana danych firmy, adresów wysyłek paczek lub faktur

Jeżeli zmieniłeś dane swojej firmy lub chcecz dodać nowy adres, pod który będą wysyłane paczki lub faktury, to proszę poinformuj nas o tym fakcie.

Wystarczy przesłać drogą mailową na adres: rejestracja@ekomsa.pl czytelne skany formularza: Zawiadomienie o zmianie danych.

Wszelkie pytania związane ze zmianą danych firmy prosimy kierować na adres e-mail: pomoc@ekomsa.pl lub telefonicznie pod numer: + 48 71 33 11 414. Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.

Zmiana spedytora

Zmiana adresu do wysyłki może być dokonana tylko za uprzednim przekazaniem w formie pisemnej stosownej informacji przez osobę upoważnioną przez Kontrahenta.
Dostawy mogą być realizowane w godzinach od 8 do 18 przez firmy:

  • DB Schenker
  • UPS
  • DHL
  • DPD

Kontrahent jest zobowiązany do zapewnienia obecności osoby upoważnionej do odbioru dostawy w tych godzinach.

Darmowa usługa EasyData - sprawdź możliwości, jakie daje Ci XML

Czy wiesz, że możesz pobierać aktualne dane dotyczące naszego portfolio produktowego prosto z eKOMSA w postaci pliku XLS albo XML? Co równie ważne, możesz je mieć zupełnie za darmo!

EasyData to dostęp w każdym momencie do najbardziej aktualnych informacji o portfolio naszej firmy oraz o stanach magazynowych dostępnych produktów.

Jeśli jesteś zainteresowany pobieraniem pliku z katalogiem produktów KOMSA POLSKA w formacie XLS, XML oraz XML2 – rozszerzony o specyfikacje produktu oraz katalog zdjęć, prześlij drogą mailową na adres: easyXML@ekomsa.pl czytelny skan Formularza dostępu do usługi EasyData (pliki XML).

Przygotowaliśmy również plik podglądowy, tzw. Schema do EasyData (podgląd struktury XML), który możesz pobrać w każdym momencie. Zawiera on informacje o elementach, z jakich zbudowany jest plik XML. Taki plik ułatwi na pewno pracę nad integracją danych pochodzących z eKOMSA ze sklepem internetowym lub programem do zarządzania stanami magazynowymi.

Wszelkie pytania związane z dostępem oraz działaniem darmowej usługi EasyData prosimy kierować na adres e-mail: easyXML@ekomsa.pl lub telefonicznie pod numer: + 48 71 33 11 513. Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.

Zobacz również schemat działania pliku XML 2 (usługa EasyData)

Schemat działania pliku XML 2 (usługa EasyData)

1. Schemat działania usługi EasyData – plik XML2:

Rozszerzony plik XML – aktulizowany jest co 24 godziny od momentu wygenerowania. Zawiera wszystkie informacje dotyczące katalogu produktów dostępnych na eKOMSA. W związku z dużą ilością danych zostaje on wygenerowany do 15 min. od kliknięcia w link.

Plik XML Light – Plik zawiera najważniejsze informacje, tj.: stany magazynowe, ceny produktów. Generowany jest w czasie rzeczywistym.

Wystarczy raz dziennie pobrać rozszerzony plik XML i aktualizować go w dowolnym momencie danymi zawartymi w pliku XML Light.

2. Zasady pobierania:

Rozszerzony plik XML

1. etap -> W panelu z katalogiem produktów kliknij: Rozszerzony plik XML. Po chwili zostaniesz poinformowany komunikatem: Katalog produktów będzie dostępny w ciągu 15 min.

2. etap -> Po upłynięciu 15 min. plik xml jest gotowy do ściągnięcia. Kolejna aktualizacja danych w pliku xml nastąpi po 24 godzinach od daty wygenerowania ostatniego XML`a.

Plik XML Light:

Kliknij na link: Plik XML Light. Po chwili system uruchomi okno umożliwiające pobranie pliku.

Wszelkie pytania związane z dostępem oraz działaniem darmowej usługi EasyData prosimy kierować na adres e-mail: easyXML@ekomsa.pl lub telefonicznie pod numer: + 48 71 33 11 821. Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.

Serwisy zewnętrzne

Serwisy zewnętrzne to zbiór informacji dotyczących procesów związanych z obsługą posprzedażną. Tutaj znajdziesz najważniejsze wiadomości dotyczące m.in.:

  • procedur serwisowych
  • sposobu wysyłania urządzeń
  • danych kontaktowych partnerów serwisowych.

Zakładkę znajdziesz w lewym górnym rogu, nad logiem eKOMSA.

Odwiedź sekcję Serwisy zewnętrzne.

Serwis KOMSA

Obsługa posprzedażna w KOMSA Polska jest bardzo ważnym elementem solidnej i kompleksowej obsługi klienta. Dbając o zadowolenie naszych partnerów wspieramy ich doradztwem i pomocą serwisową na każdym etapie współpracy. Staramy się budować długoterminowe relacje z klientem, który każdorazowo będzie zadowolony z dokonanego zakupu.

Celem zapewnienia rzetelnej obsługi uprzejmie prosimy o kierowanie pytań na poniższe numery telefonów:

Serwis KOMSA

e-mail: serwis@komsa.pl

tel.: +48 71 33 11 870

+48 71 33 11 880

+48 71 33 11 890

fax: +48 71 33 11 423

Instrukcja obsługi kont pracowniczych

Platforma eKOMSA oferuje możliwość tworzenia kont pracowniczych wraz z nadawaniem im określonych uprawnień.  Zakładać konta może każdy zarejestrowany klient KOMSA Polska, mający dostęp eKOMSA. Rejestracja pracowników nie jest skomplikowana, więc zachęcamy do wypróbowania tej opcji.

Aby dodać konto pracownicze potrzebujesz:

  • loginu (login, który nadasz pracownikowi korzystającemu z eKOMSA)
  • adresu e-mail (e-mail pracownika, który będzie logował się na konto, na ten adres przyjdzie hasło do systemu)
  • numer kontrahenta pozostaje bez zmian – wszyscy pracownicy używają tego samego numeru

Szybka instrukcja:

1. Wchodzimy w zakładkę „Moje konto” ->„Konta pracowników” (tu widoczne jest zestawienie wszystkich kont wraz z ich statusem, listą posiadanych uprawnień, loginem, e-mailem).

2. Pod zestawieniem znajduje się przycisk „Dodaj użytkownika”. Klikamy i wypełniamy pola formularza.

3. Obowiązkowo należy wypełnić pola: login, imię, nazwisko, e-mail. Pozostałe pola są opcjonalne.

4. Poprzez zaznaczenie odpowiednich opcji pod formularzem nadajemy pracownikowi różne uprawnienia, m.in.: możliwość złożenia zamówienia, przekazania zamówienia do konta głównego czy zarządzanie innymi kontami pracowniczymi.

5. Zatwierdzamy wszystko przyciskiem „Zapisz”.

6. W ciągu kilku minut Twój pracownik otrzyma informację na maila z danymi do logowania.

W każdej chwili masz możliwość dezaktywacji konta pracowniczego. Wystarczy wejść w zakładkę „Moje konto” -> „Konta pracowników” i w jego karcie odznaczyć checkbox„Aktywność użytkownika”.

Więcej informacji na temat kont pracowniczych do pobrania poniżej.