aetka | Blaupunkt
Telefonia. Internet. Nawigacja.
Telefonia. Internet. Nawigacja.
20661
single,single-portfolio_page,postid-20661,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-5.9,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive

Blaupunkt

W latach 20. firma Blaupunkt nosiła jeszcze inną nazwę. W 1923 r., kiedy w Niemczech rozbrzmiewały pierwsze dźwięki radia, powstała w Berlinie firma „Ideal”. Początkowo zajmowała się ona produkcją słuchawek. Każde słuchawki były dokładnie sprawdzane przez techników i oznaczane symbolem jakości – niebieskim punktem.

 

Symbol jakości staje się symbolem marki
Po krótkim czasie klienci pytali po prostu o słuchawki z niebieskim punktem. Ten symbol jakości stał się symbolem marki, a w 1938 r. także nazwą firmy. Do końca 2008 r. przedsiębiorstwo było przez ponad sześćdziesiąt lat częścią koncernu Bosch i należy od tego czasu do koncernu AURELIUS.
Po wojnie przedsiębiorstwo zostało przeniesione z Berlina do Hildesheim. 100-letniej historii pojazdów towarzyszyło wiele nowości technicznych.

 

W 1932 r. zakłady firmy „Ideal“ stworzyły wraz z pierwszym europejskim radiem samochodowym Blaupunkt AS 5 podstawę rozwoju dzisiejszych samochodowych systemów dźwiękowych. Objętość tej ogromnej aparatury obsługującej fale średnie i długie wynosila przed ponad 60 laty około dziesięć litrów.
Nie istniały jeszcze wtedy specjalne anteny samochodowe. Korzystano więc z tradycyjnych drutów antenowych, które naprężano pod dachem lub stopniem pojazdu. Ze względu na warunki przestrzenne nie można było umieścić tego praprzodka radia samochodowego w zasięgu kierowcy. Pilot przy kolumnie kierownicy był już wtedy sprawdzonym rozwiązaniem, które wykorzystywane jest do dziś w przyjaznych w obsłudze odbiornikach najwyższej jakości. Takie radio samochodowe kosztowało 465 marek niemieckich, co stanowiło jedną trzecią ceny małego samochodu.

 

Blaupunkt jest liderem wśród firm produkujących sprzęt car audio na całym świecie, a w szczególności w Europie.
Marka Blaupunkt oznacza wysoką jakość i innowacyjność.

 

Początki przedsiębiorstwa związane są z innowacyjnym symbolem jakości – niebieskim punktem – którym ta założona w 1923 roku firma oznakowywała swoje słuchawki.

 

Także dziś „niebieski punkt” symbolizuje produkty o najwyższej jakości i doskonałych właściwościach technicznych, przede wszystkim pod względem odbioru fal radiowych w samochodzie i pierwszorzędnego dźwięku.

 

Poza tym firma Blaupunkt koncentruje się w coraz większym stopniu na produkcji komponentów dla sprzętu RTV i zatrudnia obecnie w ramach działalności handlowej w siedzibie głównej firmy w Hildesheim ok. 80 pracowników oraz 350 pracowników w zakładzie w Malezji.